03 February 2011

tapaus Birdy

1.2. meil oli Birdyn kans tos alkuillasta tollanen pieni "vakava keskustelu". tai ainaki yritys. mä kattelin huonoo viihdettä, Dr. Philiä, ja Birdy istu olkkarissa lattialla ja otti itestään kännykällä kuvia. sellasia paljastavia ja vihjailevia. mä jouduin sitä aina välil vilkaseen, ja sit käskin sen tulee mun viereen. sanoin et haluun vaan vähä jutella. se tuli nojatuoliin mun viereen ja jatko sitä puuhaansa siinä, alle metrin päässä musta. alus se vaan väitti vastaan kaikessa, ja sit alko siitä ku mä oon ottanu turpaani ja et se on epäreilua et mä saan tehä mitä haluun ku oon aikuinen, ja se ei saa ees lähettää niitä kuvia kenellekään. on se tehny sitä kyl. Shadelle ja Raylle laittanu niitä, ja ne kumpikin on sellasia et jakoon ne kuvat menee heti.

sit se kysy miks mä en yrittäny laittaa sitä kouluun tääl. mä sanoin vaan et se tietää tarkalleen miks. niitten kuvien takia, sen käytöksen takia... se alko et se on kans epistä ettei se saa käyttäytyy ja pukeutuu silleen niinku haluu, ja se olis tykänny mennä kouluun ja saada uusii kavereita. ja et se kyl osaa puolustautuu jos jotkut olis alkanu sitä kiusaan. mun kontra: se ei auta et se osaa ampua ku jos se vie aseen kouluun ni opettajat soittaa kytät ja ku se ase on laiton ni mä saan siitä sit syyt niskoilleni. ja muutenki jos Birdy menis kouluun niinku vanhoissa verkkareissa mis on tanga alla ja yrittäs vietellä opettajia, niinku se teki siellä edellisessä koulussaanki. sillon nuorempana. nyt se tulee 12 tänä vuonna eikä sellanen enää käy. mä mietin yrittääkö se vaan saada huomioo tolla vai onks tossa jotain muuta takana. musta tuntuu et mä en puhu sen kans tarpeeks. se ei kuuntele mua, me ei löydetä mitään yhteistä säveltä enkä mä saa niitä juttuja menemään perille mitkä sen pitäs mun mielestä sisäistää. se vaan blokkaa kaikki ajatukset et sen pitäs käyttäytyy paremmin. ainaki jos MÄ yritän sille jotain sellasta sanoo.

emmä sit jaksa ees yrittää. paitsi aina välil. emmä ees haluu tyrkyttää sille sellasia juttuja et pakottas sen oleen "normaalimpi" tai käyttäytyyn niinku "kaikki muut". mun mielestä se saa ihan vapaasti olla tollanen, ainaki kotona, mut ku se käyttäytyy ihan samal lailla missä tahansa muuallaki. eikä se tajua et ihmiset kattoo. ja sit ne ajattelee musta kaikkee ku ne näkee et Birdy on mun kans. mä pelkään välil ihan sikana et joku päivä tulee poliisit hakeen mua kotoo Birdyn takia. sitä mä yritän takoo sen päähän, mut sil on hyvin vahva se lapsellinen usko et "ei ne voi mitään tehä niin kauan ku se ei sano mitään". ja mun taustalla on 100% varma et kiven sisään mennään jos joku vaan epäileekin jotain. mul on menneisyydessä tullu tuomioita alaikästen raiskaamisesta, vaikka 99% niistä on ollu huoria, mut ku vitun huoratki herkästi soittaa kytät jos niitä vähän pistää turpaan.

mä vaan yritän suojella itteeni, ja Birdyy kans. ku se joutus laitokseen sillä sekunnilla ku mulle rapsahtaa tuomio lapsen hyväkskäytöstä. koska sit ku päättävät tahot näkee millanen Birdy on, miten se käyttäytyy ja puhuu ja suhtautuu kaikkiin sääntöihin, ni ei sitä mihkään sijaisperheeseen vois laittaa. siis mä olen jo sen sijaisperhe jos niin ajatellaan. ja vaikka moni juttu on menny pieleen ni kyl sil ainaki jotain normaalia on elämässä, niinku me ainaki yritetään pitää syömis- ja nukkumisajat jotenki säännöllisinä, ja jotain sääntöjä on mitä se noudattaa. niinku se käy pesulla itekseen ettei mun tartte pestä sitä niinku vielä vuos sitte. ja se ottaa ite aamu- ja iltapalaa kaapista aina tiettyyn aikaan. se herää paljo säännöllisemmin ku mä ja menee aina viimeistään puol 12 nukkuun. jos se on hereillä vielä sillon ku mä meen nukkuun, eli yleensä puol 1 tai puol 2, ni mä meen puhuun sille ja sanon et pitäs nukkuu, ja se voi tulla mun huoneeseen nukkuun jos ei haluu yksin olla. sil on joskus vielä painajaisia. ei enää silleen niinku ennen, mut aina välillä. eikä se syö enää evoja. johtuen osittain siitä et mä en jemmaa niitä tääl kotona ja jos mul on jotain aineita ni mä salaan ne siltä ja pidän lukitussa boksissa enivei. se ei syö enää, tai ainakaan just nyt, mitään muutakaan, ei ees niitä mietoja rauhottavia mitä se sai univaikeuksiin ja ahdistukseen ku mä niitä kävin tivaamassa. mul on niitä vielä jossain, mut Birdy ei oo kysyny niistä mitään ja se on ylipäätään pirteempi just nyt.

mä kävin jo tänään kattoo Tysonia. mä välil ihmettelen miten hitossa mä jaksan sit ku sekin asuu kotona? tää on liian pieni kämppä enivei, mut mä saatan saada uuden samasta talokompleksista, tai sit etin jonku muun. joo, mut Tyson oli menny taas vaihteeks takapakkia. viime viikkoon verrattuna. se oli tosi ahdistunu ku sil oli ravinneliuos tipalla ja joku katto koko ajan sen perään ku se oli jo pari kertaa repiny neulan irti. se oli viikonloppuna saanu jostain jonku terän ja viiltäny molemmat käsivarret ihan täyteen. ees mä en saanu olla kaksin sen kans. sil oli tuju rauhottava lääkitys päällä. se vähän nuokku, ja sit se itki ku mä kerroin sille Birdystä, kaikkee tavallista, ja et me ootellaan et se pääsee kotiin.. ja se näky olevan pikkusen kans peloissaan ku näki mun naaman, ennen ku mä kerroin sille et mä opin tuntee pari uutta tyyppiä viikonloppuna ja mul oli kivaa, ja et sille ei kukaan ikinä tee mitään pahaa, ja mä sain mitä halusin ja se teki mut onnelliseks. sanoin kans et mä en unoha sitä ja yritän huolehtii siitä niin hyvin ku osaan ja tuun ens viikol taas käymään. halasin sitä ja kuiskasin ettei se oo paha juttu mitä se teki, ku sil oli kumminki niin paha olla, et kukaan ei vihaa sitä sen takia vaik kädet on siteissä. teki pahaa jättää se sinne yksin. koska yksinhän se on kaikista niistä hoitajista huolimatta.

mut jos mä ottasin sen kotiin nyt jo ni vois käydä huonosti kaikille. se triggeroi mua viilteleen ja mä oon yrittäny olla tekemättä sitä. viimeks pari viikkoo sitte tjtn, jälet näkyy vielä. mut se on äärimmäisen huono esimerkki Birdylle, siks mä oon yrittäny pysyy kuivilla. ja aina mä en voi olla kotona kattomassa lasten perään ja mä pelkään et Tyson tekis jotain itelleen sellasena hetkenä. Birdystä sille ei oo mitään apua. muutenki mä en täl hetkel pysty hoitaan ees itelleni joka päivä terveellistä ruokaa. ei vaan jaksa kokata, jos oon ollu päivän pihalla ni illal on niin hirvee nälkä et syödään ihan mitä sattuu. ja mun ruoka-ajatkin on hyvin epäsäännölliset. mut vois kyl yrittää käydä kattomassa sitä vaikka kaks kertaa viikossa.

nyt on pakko syödä jotain ku on ihan hirvee nälkä. mä vapisen jo melkeen. laitan tän sit huomeen Rayn luota nettiin.

3.2. väsyttää ihan hitosti mut pakko pysyy viel hereillä ku haluu surffata netissä kerranki rauhassa. Birdy nukkuu onneks jo. eri huoneessa ku mä. Ray kuvas siitä videoo. mulle se sano et se deletoi sen, mut emmä usko et se tekee. Birdylle se lupas jotain muuta, en tiiä mitä. Birdy on käyttäytyny jopa sen mittakaavalla tosi huonosti. tai no, ei silleen et se olis epäkohtelias tai mitään, mut se pyörii koko aika Rayn jaloissa ja yrittää saada siltä huomioo ihan kaikin keinoin, alkaen jostain et kinuaa karkkii päättyen sit siihen et ottaa vaatteita pois. käy mua hermoille. ja siis ku se mitä se tekee ei tasan jää multakaan huomaamatta ja mä alan taas ajatella kaikkee miten kiva olis saada sakkolihaa. mä yritän pitää ne ajatukset poissa, mut ne tulee. :/

se on ikuinen kierre. välil se vituttaa ihan kunnolla. mul meni ihan hyvin ennen ku retkahdin ja nyt mä en pääse tosta enää eroon. :/ kiinnostas kattoo niitä Birdyn kuvia. ne on sil vissiin vielä kännykässä, ne uusimmat. vois mennä sen huoneeseen tonkimaan. :P

no joo, ja tän kans mä oon tapellu kaks päivää. eilen oli hirvee stressi, tänään menny rennommin ja nytte jopa ihan hyvä rauhallinen fiilis, suurin piirtein, ku sain munaa. :D ja yhen kaljan. vaikkei se kalja siinä mitään oikeestaan vaikuttanu. no, mä laitan tän nettiin. pitäs varmaan tunnin päästä tai jotain ees yrittää petiin. alkaa huimaa ku väsyttää niin helvetisti. palailen sit taas ku kerkeen jotain laittaa. bye.

No comments: