17 February 2010

yleistä pahoinvointia

17.2. oltiin kipeenä koko porukan voimin. mä ja Tyson viikonloppu ja alkuviikko, vieläki oikeestaan, ja Birdy alko tänään köhiä. se ei lähteny kyydillä mukaan vaan sano sille kuskille et se on kipee, ja sit tuli vasta herätteleen mua. se ja Tyson nukku sohvalla päivällä. mä nukuin eilen ja maanantaina aina päikkärit jossain välis. pitkästä aikaa ihan kunnolla kipeenä. mut kohta se on ohi. lievää stressiä taas pukkaa ja vitutusta kaikista mahollisista asioista. olin sentään kuus päivää ilman rauhottavia ja nytte tuli viikko ilman alkoholia täyteen taas. dh:ta on ollu pakko ottaa ku ei kestäny olla ilman, mut ne on ollu vaan pieniä ja vaan yks per päivä. on tää silti kärvistelyä. mä en vaan haluu olla ilman sitä.

mut ihan hyvä toi tauko rauhottavista, ja jos mä en niitä niin hirveesti yritä rajottaa ni voi saada ihan hyvän tauon nytte uudestaan alkosta. mul oli toissaviikolla ja silleen kaheksan päivän tauko ja tästä vois nytte saada kymmenen tai yli. ei tee mieli mitään juoda.

ens viikkoa seuraavan viikon lopulla lähetään NB:n. kattoo jos oltas matkan varrella motellissa yötä ku pojat ei varmaan jaksa valvoo. niitten pitäs kumminki saada ihan kunnolliset yöunet joka yö. jos lähtäs lauantaina joskus kymmeneltä aamulla, tai ei tarttes sit niinkään aikasin lähtee. mul oli viimesimmät haavat viikko sitte. nytte tuntuu kyl tänä iltana pahasti siltä et huomeen tulee seuraavat, mut oli ainaki viikon tauko. Tyson on sekin ollu tekemättä sitä tän viikon. Birdyllä huomasin vastaavaa kehitystä mut oon pitäny turpani tukossa tähän asti. en tiiä miks. ehkä sen takia ku mä en oikeen tiiä mitä mun pitäs tehä. miten mä voisin auttaa sitä. sillä on menny pitkään ihan hyvin, mut nyt toi saattas johtua mun ja Tysonin esimerkistä. et se haluu kokeilla. ja se vaikuttaa siihen ku me muut ollaan vaan masentuneita ja kipeenä eikä jakseta mitään ni se masentuu siitä kans. ja mä en tiiä miten sen vois estää et se ottaa meistä esimerkkiä. oommä yrittäny tehä arjesta niin normaalia ku mahollista, mikä ei mun mittapuulla ehkä oo ees lähelle normaalia.. mut just nää ruoka-ajat ja läksyt ja nukkumaanmenoajat, et on perusasiat kunnossa eikä siltä vaadita aikuisen suoritusta arjen pyörittämisessä. et se saa olla lapsi ja mä hoidan sitä eikä se mua.

mut jotain vaikuttaa silti olevan pahasti pielessä. mä luulen melkeen et se näkee taas painajaisia. se ei oo ees piirtäny mitään pitkään aikaan ja joskus se istuu vaan tylsänä sohvalla ja tuijottaa eteensä ja näyttää masentuneelta. sit ku kysyy eiks se menis pihalle leikkiin autolla ni se sanoo ettei jaksa, tai ei kiinnosta. Shade oli tääl viikonloppuna ja se leikki Birdyn kans vähän, ku Birdy pitkästy ku me muut vaan maattiin levynä ja köhittiin ja aivasteltiin. se oli sanonu Shadelle et se ajattelee kuolemista ja et se pelkää et mä kuolen ja jätän sen yksin. Shade oli kyl sitä lohdutellu ja sanonu et mul on kaikki ok, oon vaan vähä kipeenä ja ku mä olin katkolla ja ilman huumeita ni siitäki oon kipeenä. yritti selittää sille vähä mistä on kyse. kerto sit mulle myöhemmin et se oli nähny ku Birdy oli hakannu päätä seinään ja itkeny.

hei mullon ihan tarpeeks huono olo muutenki. miks kaikki mun ympäriltäki sortuu ja hajoo? johtuuks se siitä et mä voin huonosti, et lapset ottaa siitä liikaa vaikutteita? vai meneeks tää kasvatusjudanssi niin selkeesti päin helvettiä et ne kärsii siitä minkä mä uskon olevan niille hyväksi?

noi tyypit tuolta sano et Tysonin suhteen olis adoptio ihan viisas juttu, ku se tarvii huoltajan ja ne ei tykänny siitä ku sillä ei oo näennäisesti mitään perhesiteitä kehenkään ja vanhemmat on teillä tietymättömillä, eikä kukaan oo kaivannu sitä. helvetti, sen jälkeen ku se häippäs kotoaan myymään persettään se ei oo nähny vanhempiaan. se oli kuullu broidiltaan et faija joutu lusimaan, mut sille oli yhdentekevää ku nekään ei kaivannu sitä, ni miks sen pitäs kaivata niitä. sen broidi oli siis ilmeisesti sen takia heittäny sen pellolle kämpiltään ku se oli kähveltäny siltä huumeita, ja joku sen huorakaveri sit hommas sille sen mestan mistä mä hain sen meille. vuokran joutu maksaan luonnossa ja mestan omistaja vaati joka kuukaus aina enemmän ja enemmän ja takavarikoi Tysonin rahoja mitkä se oli ansainnu, ja löi sitä ja haukku jne. sil ei ollu varaa syödä mitään eikä asiakkaat tykänny ku se oli aina mustelmilla. joo se kerto mulle tos ku oltiin kipeenä. maattiin vaan sohvalla päivät pitkät. se itkeskeli sitä ku noi viranomaiset oli patistellu sitä kertoon perheestään ja sukunimensä. se oli sanonu niille et se ei oo sen nimi. joo mun nimessä ei siinäkään oo kehumista ku siihen liittyy kaikkee paskoja muistoja faijasta ja linnakeikoista. kysyin mä siltä olisko mun nimi parempi vaihtoehto, mut se oli liian hajalla sillon et se olis pystyny ajatteleen mitään sellasta. itki vaan.

joo et mä nyt oon alkanu ihan tosissaan miettii sitä. kyl mä omasta mielestäni kelpaan ihan hyvin jonku huoltajaks. kaikki tekee virheitä ja mä ainaki välitän noista lapsista oikeesti ja haluun et niillä on hyvä olla ja asiat kunnossa. kelailin tos ennen ku tulin kipeeks sitäki et jos jättäs noi raiskaamiset. antas noitten lasten olla. no Birdylle mä en oo tehny mitään nytte pitkään aikaan, en ees ajattele asiaa. se olis kumminki pehmoseksiä ja siitä mulle tulee aina morkkis. joo mä olin vähä huolissani Tysonista ku se tuli kans kipeeks, ku se on alipainonen. pistin sen heti ravintolisäkuurille ja oon nytte vahtinu et se syö kaikista ruuista vähän. ei paljo tartte, mut pari lusikallista tai joistain kourallisen. pizzoja kyl lähinnä on syöty ku mä olin kyvytön tekee ruokaa. tänään vasta tein papupataa mihin tuli valkosia ja soijapapuja, jauhelihaa ja paprikaa. ihan ok perusmättö. ja low carb. suklaata on talossa mut mulle ei yksinkertasesti maistunu ku pari palaa ja pojat on vielä liian kipeenä et niitä kiinnostas. Birdy valittaa et se ei maista mitään.

jokakeskiviikkoinen punnitus oli ja tulos et Birdy on laihtunu melkeen kaks kiloo ja Tysonin paino on onneks pysyny samassa, parisataa grammaa tullu lisää. no joo Birdyl toi johtuu varmaan siitä et en ollu viikkoon kykenevä tekeen mitään kunnon ruokia, enkä jaksanu ees kattoo et se saa kunnon aamu- ja iltapalat, ja sil oli nytte flunssan alussa ripulia. onneks mä oon itte nyt vähä terveempi et voin huolehtii siitä paremmin. Tysonille valehtelin kirkkain silmin et ne parisataa oli miinusta eikä plussaa. et sen valheen turvin sain sen syömään kauhallisen papupataa ja jogurttia vielä lisäks.

no nyt vois alkaa vähitellen menee nukkumaan. et saa lapset sänkyyn. Birdyn nukkumaanmenoaika olis. se tuol kattoo vielä telkkaria ja Tyson makaa peiton alla vieressä. se on saanu nukkuu mun sängyssä enkä oo usein laittanu ees asetta meiän väliin, oon pitäny yöllä sitä kädestä ja lohdutellu jos sil on paha olla. mä en oo ees yrittäny nukkuu ilman unilääkettä. ku toi flunssa häiritsee unta ja ku on menty aikasemmin nukkuun et nukkus kunnolla yön läpi. siitä huolimatta on ollu vähä vaikeuksia. ahdistaa. joo mennään sänkyyn ja mä yritän pärjätä unilääkkeellä, jos olo helpottus ihan itestään ku pääsee tekeen noita iltapuuhia.. bye.

No comments: