23 January 2010

sick and tired of being sick and tired

22.1. mä oon taas ihan jumeksessa ja tosi väsyny koko ajan. viikko menny lähinnä nukkuessa ja voidessa huonosti. eilen ja tänään älytön fyysinen ja psyykkinen pahoinvointi, tuol kaupas ku kävin ni raahauduin ihan kuolleena paikasta toiseen ja oksennus meinas tulla lihatiskillä ku katteli niitä helvetin lihoja. ostin jauhelihaa, ens ma on spagettia bolognese-kastikkeella ku lapset tykkää siitä. ja kyl mäkin. saa sit nähä paljon mä sitä saan alas. muuten oon syöny lähinnä kala- ja vihannesruokaa. no, ja vähä makkaraa leivän päällä.. mut alkaa toi kalakin oksettaa vähitellen. ja pahoinvointi johtuu osalta stressistä kuten aina.. tänään vedettiin pizzaa tuplajuustolla, tein kaks pizzaa ja söin yhen ite kokonaan (=ähky) ja Birdy söi toisesta melkeen puolet ja Tyson alle neljäsosan. no ainaki se söi jotain.

lapset sai kans jäätelöö. Birdy söi omastaan jo. se oli täl viikol kiltisti koulussa, paitsi tänään. alko eilen illalla pukata sen verta flunssanoireita et sai jäädä kotiin. ja nyt se on kumminki vielä ihan terve. mul kehittää kans jotain ihme limaa kurkkuun. Shade oli tääl viikolla, kipeenä, et ne pöpöt tääl varmaan vieläki leijuu ilmassa.

joo Shade tuli mulle itkeen ku mikään ei onnistu mitä se yrittää (viime vkloppuna ei päässy OU:n sisälle ku oli ihan pilvessä), ei ollu saanu sitä asuntoo mitä yritti joltain kaveriltaan saada, joku diileri oli kieltäytyny myymästä sille ja Brad oli sanonu et sen pitäs hoitaa eka velkansa ennen ku hankkii sitä lisää, ja joku sen kaverin kaveri oli tölvässy sitä ikävästi, sanonu jotain ilkeetä homoista tjtn muitten kavereitten läsnäollessa, jne. mun piti yrittää sitä lohdutella ja niin poispäin vaikka olin iteki ihan naatti, väsyny ja masentunu. no joo, eikä se parantanu mun fiiliksiä yhtään. tänää törmäsin kaupassa tossa lähellä Yaniin, ei oo nähty aikoihin, viimeks ennen joulua joskus. mä olin puolinukuksissa ja se sano vaan et jos mua väsyttää ni pitäs nukkuu eikä yrittää pakolla valvoo. eh, ku mä ostin energiajuomaa. vittuako sille mun nukkumiset tai valvomiset kuuluu? joo mut emmä oikeen muuta voikaan tehä, ku emmä voi energiajuomaa vetää kolmee tölkkii joka päivä. O_o ostin kokista, itelleni oikeestaan, mut sit ku tulin kotiin ni lapset jemmas siitä yhteensä puolet omiin huoneisiinsa. ei oo pitkään aikaan juotu kokista kotosalla, et ne tietty himoitsi sitä.

meinasin et käytäs huomeen vähä ajelemas lasten kans ja käytäs sit syö pikaruokaa ku mullon tollasia alennuskuponkeja.. ne sais sit vaikka jäätelöö jälkkäriks Mäkkärissä ja mä voisin juoda kahvin siellä, kattoo millasta niitten kahvi on..

pihalla alkaa tulee pimeetä ja mua väsyttää joka hetki enemmän ja enemmän. ainaki oon säästyny syömästä sitä enkeliä tänään, ainaki tähän asti. joo siitä Yanista vielä, oli vähä jotenki jäykkä tapaaminen, emmä tiiä, ehkä se epäröi jotenki ku mä olin ihan mieli maassa ja jumissa. olis kiva nähä sitä joku kerta täs lähiaikoina, mut emmä näin väsyneenä jaksa, ja sit jos oon levoton tai tulee taas mania ni mä oon tosi huonoo seuraa. eräät jo ehdotellu et pitäs mun lääkitystä jotenki tarkistaa, ja sitä terapiaa kans ehdoteltu. ei mul omasta mielestäni ihan niin huonosti oo asiat et täs pitäs jotain muutosta saada.. maniakausi nyt on vaan sellanen sekopäisen aktiivinen ahdistuskohtauksineen ja nytte masentuneena ei jaksa yhtään mitään, mut se menee sit kans kyl ohi jossain vaihees. se pitää nyt vaan kestää. ei mul oo enää vuoteen tai yli ollu mitään kuukausien mittasta masennuskautta, et kai se nytteki loppuu ajallaan. melkeen kolme viikkoo jo takana.

23.1. nyt on Billy ja Jay vetäny napansa täyteen pikaruokaa, jäätelöö ja jogurttia..

onneks on Stella kellä on aivot, ku se oli meilannu mulle et meillä pitäs olla tänään tapaaminen eräitten viranomasten kanssa ja mä olin unohtanu sen täysin. mentiin sit sinne Birdyn kans ja ne jutteli sen kans ja katto et se on kunnossa, ja kyseli mun kuulumisia. olin onneks suht hereillä tänään. välil masentaa tosi paljo, hyvä ettei itkuu ala vääntää, mut sit välil tulee kumminki joku valonpilkahdus eikä oo niin paha olla. lähinnä ne tota huumeidenkäyttöö kyseli ja puhu siitä vierotuksesta. sanoin et meen vierotuskuurille ku joudun linnaan, ja et mun setä ja täti kattoo Birdyn perään sil aikaa. ku mä en haluu et se joutuu johkuun lastenkotiin. ja et se on jonku tutun ja luotettavan ihmisen luona, ja silleen. eihän ne tyypit siitä hirveesti digannu ku sanoin et tulee joku 10 kk kakku. mut kai mä pääsen lomalle sieltä aina välillä et voi käydä kattoo Birdyä. sanoin et jos joudun CCC:n ni saan varmaan iha hyvää hoitoo ku se on sellanen pöpien paikka. heh. no joo emmä iha tolleen sanonu mut lähelle. nää kotiasiat on kunnossa nytte ja se tais olla kumminki se tärkein pointti. ne ei tietty siitäkään tykänny ku sanoin et muutan NB:n ku siel on kuuleman mukaan lastensuojeluasiat ihan rempallaan, ja ku ne ei voi enää kontrolloida mua mitenkään. siitä ne tykkäs ku Birdy oli täl viikol taas koulussa ja me oltiin katottu niitä sen läksyjä ja muita koulutehtäviä yhessä.

vituttaa ku Birdyn koulussa on se saatanan pisteytyssysteemi, et ei enää saa normaalisti arvosanoja kokeista ja muista, vaan pisteitä aineista ja niihin vaikuttaa kaikki muutki jutut ku koeosaaminen. tietty pistemäärä tarvii et pääsee luokalta ja Birdyl on kaikissa aineissa tosi alhainen pistemäärä, osin huonon käytöksen ja lintsaamisen takia. vituttaa sekin et todennäköisyys et se jää kolmannen kerran luokalleen on tosi iso, jos se ei käy koulussa keväällä sillä aikaa ku mä istun kakkuani, ja mun pitäs hankkiutua jotenki vapaalle syksyllä sillon ku koulut alkaa et pystys vähä vahtimaan sitä mite asiat kehittyy. toki mä voin ilmottaa sen omanikästensä luokalle, mut jos se ei pysy perässä opetuksessa ni ihan turhaahan se on. ja jonku tarvii vahtii et se käy koulussa ja kattoo sen kans läksyjä, ku jos se ite joutuu hoitaan ne ni ei se tee mitään. näkeehän sen nytteki, ku mä oon antanu sen olla omissa oloissaan ni pisteet on tippunu. syksyl tilanne oli parempi jostain syystä. emmä tiiä, ehkä sitä kans stressaa muutto uuteen paikkaan ja kaikki tää epävarmuus.

huumeista sen verran et mitään en oo ottanu paitsi dh:ta ja sitäki tollasen normaalin/pienen annoksen kaks kertaa per päivä. aamulla ja illalla aina lääkkeittenoton yhteydessä. lapset tietää siitä, ei sellasta voi niiltä salata. mut ei siitä mitään pilvee enää tuu. ei tolla annoksella. emmä jotenki kyl oo sellasta kaivannukkaan. ollu vaan niin huono olo koko aika et ei vaan kiinnosta. nytte alkaa vasta vähitellen alkoholi kiinnostaa enemmän, ku ton katastrofiuudenvuoden jälkeen oksetti se alituinen juominen tosi pitkään. se et ite juo ja se et toisten pitää sitä kans vetää koko aika ja sikailla kännissä muitten hyvän mielen kustannuksella. :P

no joo ei täs muuta varmaan ollu. vai? välil oksettaa toi muutto. ihan silleen ku ajattelee kaikkia mun sukulaisia, siis lähinnä noita mitkä on sukua Tedin kautta, ja kaikkee asunnon ettimistä ja what-not. vituttaa ku en oo hoitanu toista kämppää sieltä sen Bridge Endin kämpän kaveriks jo aiemmin. no joo, kai ne hommat hoituu ku joku kerta ottas järjen käteen ja alkas hoitaa niitä. bye.

No comments: