28 October 2008

ei mitään erityistä

25.10. tyhjä pää. meen kohta olkkariin istumaan ja juomaan energiajuomaa et heräis vähän. ja sais siivottua. Shade hyysää taas sitä kissaansa. ja karvaa lentelee. mut vähitellen siihen tottuu, eli mä laskin sen sisälle tänään ku se oli keittiön oven takana istumassa. se tulee kuulemma aina idästä pihan poikki ja suoraan ovelle. on jo tottunu siihen et saa tulla tänne sisälle. mut laitan myöhemmin sit tosta eilisestä ja torstaista.

*tauko, siivoustauko* Stella onneks autto mua ja Shaden huonehan on vielä työn alla. ne alko sitä tänään maalata, yhtä seinää harmaaks. siellä ne nyt häärää. Wren istuu keittiös ja piirtää. mä yritin tos ennen siivoomista soittaa Bill Greylle, mut ne siellä sano et se on "istunnossa". joo mut mä yritän uudestaan myöhemmin. kysyy sitä onks se saanu selvitettyä sen lomansaamisjutun. posti toi eilen tiliotteen ja siinä oli mukana sellanen online banking -mainosläpyskä ja oon täs nyt harkinnu sitä juttua. helpottas kyl varmaan asiointia. eniveis SF:stä oli tullu rahat ja menny samantien Mollyn palkka ja musta tuntuu et se on kasvanu. ihan itekseen. SF:n kulut menee vasta kuun alussa et tilanne näyttää ihan erilaiselta kahen viikon päästä. nyt tuntee ittensä jopa rikkaaks. tai no, ainaki ihan pienen hetken ku luki sitä lappua. emmä silleen oo ikinä tuntenu itteäni kunnolla rikkaaks tai hyvintoimeentulevaks ku on jotenki pinttyny muhun se köyhän leima NB:n ajoilta. joo ja ku vaatteet on rikki ja usein likaset kans ja auto hajoo käsiin eikä käteinen ikinä riitä mihkään. ja kuten on tullu sanottua ni inhoon kortin käyttöö. tääl se nyt vielä menettelee ku Visa ja toi automaattikortti juoksee Samin nimellä. (Samuel on mun täälläluotu toinen identiteetti joka antaa vähän turvaa siinä mielessä ettei mun oikee nimi kirjaudu mihkään vakoiluohjelmiin ku käyttää kortteja tai muuten asioi tai hoitaa omaisuuttaan). mut NB:s on pakko aina mennä keskustaan nostaan rahaa tililtä et pitää yllä imagoaan tai kakkosidentiteetin imagoa johon ei kuulu käyttää ghetossa automaattia tai edes liikkuu sellasilla seuduilla. joo emmä kyl tykkää teeskentelystä mut pakko se on itsesuojelutarkotuksessa. ja mun oikeella nimellä olis varmaan ollu mahotonta saada Visaa.. sattuneista syistä.

mut nytte tuli sellanen tunne kyl et kas, mullois varaa ostaa tätä-ja-tuota, ja voi käydä paremmassa ruokakaupassa ja on varaa ostaa luomua eikä tartte kytätä hintalappuja jos haluu jotain. tein aamul inventaarioo vaatekaapissani ja itseasias olis tarvetta parille vaatekappaleelle, niinku bilekuteille. meen ehkä ens viikol shoppaileen jos viittin. jos on oikee fiilis. pojille ei tartte ostaa mitään ku Stella teki sen jo mun puolesta.

Todd halus kutsuu mut sen synttäreille minne ei tuu ku ihan vähän vaan porukkaa. TNT on tulos sinne. Todd meinas et ne on vaan asefriikeille ne bileet. heh. mut eniveis ne on siel Kellyn talossa ku Todd oli hoitanu itelleen sieltä kämpän uudestaan. tai Kelly varmaan antanu sille sen kunniaks et se on putsina.. no joo, oltiin siellä torstaina. se on samalla puolella ku mun kämppä mut kaks kerrosta alempana. mähän kuulun siellä jo kerrosluvun puolesta asujaimiston kermaan.. mr. Smith nähtiin kans. tuli meiän kans hissiin mut jäi pois kerros ennen Toddina mestaa. mitä lie puuhannu. eniveis, Todd täyttää vuosia marraskuussa 29. päivä. pitää ottaa se suunnitelmiin ku suunnittelee muita juttuja.

ku olin lähös sieltä pois yhentoista jälkeen ni näin pyro-Billyn ja tarjosin sille kyydin cityyn. se meni takapenkille makaan ettei kukaan näe et se on mun kyydissä. :P ku sanoin et oon menos sinnepäin mis Hypno asuu ni se meinas et voin ajaa sen sinne kans ni ei tartte pysähtyä välillä mihkään. kyl mä yritin vähän sen kans puhua mut se ei ollu hirveen puheliaalla tuulella. tarjosin sille tupakkaa kans ja sanoin et jos se haluu jotenki tehä mulle palveluksen ni se riittää et on vähän kivempi ja ystävällisempi mua kohtaan.

Hypno lähti mun mukaan meille, vaikka se oli vähän epäilevällä kannalla ku meil oli noi kolme muuta kans kotona. mut Stella sulkeutu sit toimistoon videokonferenssiin ja Wren ja Shade nukku. joo, istuttiin olkkarissa ja kuunneltiin musaa ja leffa pyöri taustalla. se oli yks minkä mä oon nähny jo mut ihan okei. olin kivasti pilvessä ja Hypno otti kans evan ku tarjosin. chillailtiin vaan ja syötiin muroja. puhuttiin uudenvuoden bileistä ku Hypno meinas et ehkä pitää paussin sillon eikä mee mihkään soittaan vaikka pyydettäs. et voitas mennä johkuun yhessä. mut mulle se on vielä liian kaukanen asia. et mä elän just nyt vaan päivä kerrallaan. mentiin sit nukkuun kahen jälkeen ja Stella jäi hereille ja aamul kävi ilmi et se oli ladannu netin kautta hirveen läjän jotain piirustuksia ja oli ollu hereillä johkuun puol viiteen. ne oli jonku hotellin pohjapiirustukset ja näytteitä yleisilmeestä ja Stella hypetti sitä et saa tehä suunnitelman sen yhteyteen rakennettavaan klubiin. koko hotla on vielä alkutekijöissään, jossain Thaimaassa tms. se tulee vielä stressaamaan kunnolla sen projektin takia, ihan varmasti.

eilen olin sit vaan Bradin luona ja se kerto mulle niistä ajoista ku se vielä oli töissä ja siitä ku se ekaa kertaa tutustu Kellyyn ja sen porukoihin. se oli ahdistunu ku puhu niistä. vedettiin kaljaa. mul oli kans paha romahdus sen jälkeen ku kävin lääkärissä, syystä josta en pysty nyt puhuun ja mikä aiheuttaa lisää pahaa oloa joka kerta ku joudun aatteleen sitä, ja otin enkelin illalla ja oli sit hyvä olo myöhemmin sen ja kaljan avulla. ees kemiallisesti hyvä. mut oli hyvä etten ollu yksin niissä oloissa. se helpotti et sai olla jonku kaverin kans joka ymmärtää. ei viittitty lähtä mihkään bileisiin siinä kunnossa. Chris oli jossain ja tuli yöllä ku oltiin jo käymäs nukkumaan ja oli ihan sekasin. alko laittaa itelleen jotain ruokaa keskel yötä ja puhu itekseen. sit se tunki jossain vaihees sänkyyn silleen et mä jouduin keskelle. ainaki oli lämmintä. :) lähin sieltä tänään aika aikaseen, joskus kymmeneltä jo, ku oli tota siivouspuuhaa. oli vähän puhetta et mä meen niille tänään kans ja tehään vaikka jotain ruokaa yhessä.

mun tarttee nyt lopettaa enivei ku käteen koskee vähän, ettei alkas koskeen lisää, ja nälkäki alkaa oleen. et soitan niille ja kysyn tartteeko ne mitään kaupasta, ja sit tarttee selvittää kotiväen kans et millon ne kaipaa mua ja miten sen kans oli et Wren menis takas sinne kirkon mestaan huomeen. et mä voisin mahdollisesti viedä sen aamulla ja käydä messussa samalla. en oo käyny tosi pitkään aikaan.

26.10. enkä käyny nytkään. ei vaan huvittanu. mut vein joo Wrenin sinne ja se oli ihan kiltisti. näin sit isä Benin siellä messun jälkeen ja istuttiin kirkossa sen jälkeen ku se oli käyny vaihtamas messuvaatteet pois. se lähtee ens tammikuussa etelä-amerikkaan puoleks vuodeks. et pitäs nyt varmaan käydä vähän useemmin sitä kattomassa tän vuoden puolella. kerroin sille et mul on ollu nyt aika pitkä masennuskausi ja väsyttää vaan enkä oo saanu oikeen mitään tehtyä ja harrastuksetki on jääny. mut ei vaan voi muuta ku oottaa vaan, et joskus sekin loppuu. no eilen oli ihan ok päivä loppujen lopuks ja tääkin on alkanu ihan hyvällä mielellä. Ben kyseli multa kans vähän Wrenistä ja sanoin et kyl se on ollu ihan kunnolla, ja et mä olin nyt kuukauden muualla mut Stella piti sillä aikaa huolta siitä. kerroin sit kans vähän Stellasta ja sanoin et oon tosi ilonen et oon tutustunu siihen ku se vähän potkii mua persuksille et saan asioita hoidettua, ja se on jotenki inspiroivaa seuraa.

join just kahvia ja heti meni maha sekasin. mut mul on kehittyny viikonloppusin sellanen aamukahvin tarve. ku yleensä herään aikasemmin la ja su. vois muuten yrittää taas jonkin aikaa herätä jotain paria tuntia aikasemmin, ainaki muutamana päivänä viikossa, ja vois sit yrittää elvyttää jotain vanhoja harrastuksia kuten maalaamista, ja olis kunnolla nälkäkin lounasaikaan. nytte just tuntuu muuten siltä et ei se lääkeasia mikään niin hirvee katastrofi olekaan. ne pannaan riittämään ja sillä selvä. ne 20 enkeliä mitkä vaan sain. äijä tietty katto et on kirjottanu mulle elokuussa reseptin viimeks, ja mä unohin sanoo sille et on ollu tosi paha olo ja ahdistus viimeset 2 kk. joo, mut yritän saada sit tammikuun loppupuolella uuden kokonaisen pakkauksen. onhan mul toi a jota voi ottaa. se 50 mg auttaa varmaan ihan hyvin. se mikä ennen oli nuijanukutus..

mut olin joo eilen vielä Bradin luona. paistettiin pannussa makkaraa ja uunissa ranskiksia lisäks. se oli kans paremmalla tuulella, vaikka heitti aina välil jonku masentuneen kommentin johonkin mitä mä sanoin. mä otin puheeks sen jos ne yrittäs saada jostain toista kämppää. sanoin et mä voisin sponssata sitä aietta tai puhuu vaikka Kellyn ympäri et se antas niille kämpän sieltä sen talosta. et ne vois silti pitää sen majansa, mut käyttäs sitä vaan kesäaikaan ku se alkaa olla aika paskassa kunnossa. nurkista vetää eikä lämmitys enää kunnolla pelaa. joo mut ne on tosi kiintyneitä siihen mestaan.. et mä aattelin et pitäs varmaan ekaks ottaa asia puheeks Kellyn kanssa ja sopia joku diili, ja sit puhus vasta Bradin ympäri. isoo vuokraahan ne ei voi maksaa ku Bradin pääasiallinen työ on diilaaminen ja mä oon sen paras asiakas eli paljon se ei tienaa sillä. Chrisin kaikki laittomasti persettä myymällä hankitut rahat menee kamaan ja talon kustannuksiin. sähkölasku niil on kivan iso ku ne tykkää et on lämmintä mut jos ulkona on vähänki viileetä ni sisäl joutuu lämmittään täydellä teholla. ainut missä se mesta säästää on vuokra, ku Brad omistaa sen. isoin ongelma on varmaan et Kelly ehkä vaatii hyvää käytöstä ja siisteyttä ja ees jonkinlaista tyyliä niiltä ketkä se laskee taloonsa sisään ja Brad ja Chris on kaks laiskaa sikaa. et ne ei jaksa (tai ainakaan Brad) panostaa yhtään imagoonsa. no, juotiin sit vielä viiniä Bradin kans ku mä vein pullon mennessäni. Chris otti jotain pillereitä sen sijaan. ihan mukava ilta.

alkaa päätä taas särkee. me lähtään Shaden kans tos iltapäiväl Eriniä kattoon. nähään Centren yläkerras. mä tykkään siitä paikasta. se kattoterassi on kiva ja siel on mun lempivärejä käytetty, mustaa ja harmaata ja petrolinsinistä. Shade ei aluks halunnu lähtä mukaan mut ku mä aikani siitä jankutin et se on kutsuttu ni se anto sit periks. siellä saa varmaan jotain syötävää et mun ei tartte alkaa keitellä mitään meille.

28.10. tänään ja eilen tullu herättyy aikasemmin et sikäli hyvä juttu. ei oo jaksanu missään käydä, paitsi verikokeissa ja hakee särkylääkettä. tänään on jo parempi ettei käteen koske yhtään, tai siis ainakaan vielä, ja mielialakin on ihan hyvä. ulkona ihan pimeetä ja sataa vettä ja on viileetä, ettei sinne huvitakaan lähtee. syön kohta jotain ja meen kattoon telkkua. ei kiinnosta tänään tehä mitään erityistä.

No comments: