23 October 2008

viikon raportti

21.10. päätin et lähen ajaan vasta joskus huomisiltana, tai sit torstaiaamuna mahollisesti jos tulee jotain estettä. mut se on kyl viimenen mahis jos meinaa täl viikol saada käytyy siel lekurilla. ja pakko se on ku tarttee päästä verikokeisiin ton yhen jutun takia ja mä tartten enkeleitä lisää. joo et pe puolenpäivän aikaan viimeistään pitäs olla kotona. emmä vaan jaksanu sitä et huomeen pitäs herätä kuudelta ja lähtä heti ajaan, ja ku sain seuraa ^^ ni ei huvittas heittää sitä pihalle niin aikaseen.

tähän asti ollu ihan ok päivä. vähän laskua tosin jo tullu illan myötä mut ei niin pahasti ku eilen, ja täs on ollu kaikkee tekemistä. käytiin syö lounasta joskus puol kahelta ja mullon ollu koko päivän vähän ruokahalu kateissa, et nytte laitoin vaan popkornia. Bill söi siitä puolet ja meni suihkuun. kysy saaks käyttää mun suihkugeeliä. :) mä kävin eilen kans sitä kattoo illalla ku tuli niin yksinäinen olo ja ku niil on vierailuaikaa johkuun kaheksaan. olin siel sen viimesen tunnin. mä jotenki tykkään siitä suljetusta osastosta enemmän. siel on ikäänkun kivan sairas tunnelma ja avolla on vähän niinku olis kotonaan. nyt ei oo mitään suunniteltu mitä tehtäs tänään. tai tähän asti ollaan vaan oltu kotosalla ja katottu telkkaria. no joo seksiä on varmaan luvassa myöhemmin illalla.. :)

mä en oo tehny paljo mitään ja silti oon hoitanu itelleni rasitusvamman oikeeseen käteen. taas kerran. siivottuakaan en saanu, mut se nyt oli odotettavissa. emmä nyt niin paljoo oo netissä oleillu et olis klikkaamisesta tullu, mut mä kai liikuttelin näitä kalusteita vähän väärin ku viikonloppuna laitoin sohvapöydän eri tavalla ja sohvan ja ne on aika painavia. oli jotenki väärä ote tai jotain. monien asioiden yhteisvaikutuksesta kai.

alkaa jo stressata toi perjantai ku joskus on sellanen tunne ettei vaan kehtais pyytää lisää rauhottavia, varsinki ku satun just nyt oleen ihan rapakunnossa. mut mä tartten niitä, eikä silleen osittain oo pelkoa siitä etten sais niitä kans lisää. mut ihan pieni epäilys kans. niinku aina. mut kai se äijä niitä mulle kirjottaa jos vaan sanon et on tosi paha ahdistus just nyt ja ne on ainut mikä siihen auttaa. ei pitäs märehtiä tota. :P muuten tulee oikeen paha stressi päälle ja mä kiipeilen tääl seinille tuskissani. se on alkanu jo. ja mun on tosi vaikee rentoutua. enkelihän auttas siihenkin tietty... mut mitä mä teen jos mä nyt vedän ne tällä viikol kaikki ja apteekista ei löydykään ja on pakko odottaa maanantaihin?? tai jos tosissaan käy niin etten mä saa uusia?? eipä ookaan enää pitkiin aikoihin ollu näin täpärällä. et mullon aina vähintään viis ollu vielä jossain ku oon hakenu uudet. ja se et saa ne 2,5 kuukauden sisään syötyä on kans negatiivinen ennätys, kuten tuli jo mainittua. :P

joo mut nyt mä meen tekeen jotain muuta ku tässä istuessa ilmeisesti alkaa vaan märehtiä negatiivisia juttuja. palailen sit ku tulee taas jotain asiaa.

23.10. nyt oon takas kotona. pitkästä aikaa. piti oikeestaan ajaa pitempää reittiä Vegasin kautta, mut en sit jostain syystä jaksanu. ehkä siks ku on kokemusta tän toisen reitin ajamisesta yöaikaan ja siitä ei, ja tän reitin varrella on se tuttu bensa-asema mis oon tottunu hakeen jotain välipalaa joka reissulla. laitoin just kahvia itelleni ku on aikomus vähän valvoo tänä iltana ja ku oli lyhyt yö toi edellinen. ihan hyvin suju ajaminen kipeellä kädellä. mut söin vääriä ruokia ja ihan liikaa, ku kävin syö kunnon aamupalat matkalla vaikkei ollu oikeesti hirvee nälkä, ku en normaalisti syö aamupaloja, ja söin Stellan laittamaa ruokaa iltapäivällä ja ku se oli laittanu jääkaappiin Wrenille itetehtyä vanukasta ni mä vedin sitä kaks kulhollista, ja se oli virhe. nyt on hirvee ähky.

Shade on kipeenä taas kerran ja köhii tuol huoneessaan. tääl on tapahtunu kaikenlaista sillä aikaa ku mä olin poissa, muunmuassa Shaden huone on kasvanu parilla neliömetrillä. ja seinät on teipattu, mut maalausta ne ei päässy vielä alottaan ku se tuli kipeeks. maalipurkit on tuol jo valmiina nurkissa. maanantaiks on tilattu spreijaaja maalaan sinne sellanen iso violetti aalto sille seinälle minkä vieres oli pöytä ennen. pöytä tulee siihen kyl taas, mut Shade saa isomman vaatekaapin ja sit sinne mahtuu kans oven viereen joku pikku jakkara tai tyyny mis voi istuskella. jääkaapin päälle se saa pienen telkkarin et voi pelata pleikkarilla (joka sekin on uus hankinta mistä mä en oo tienny mitään) siellä, ja Stella on ostanu sille läppärin. ja uusia vaatteita. ja maksaa onneks läppärin kulut ku siinä on netti. mä en sitä kyl olis maksanu kumminkaan. joo mun onhan se ihan okei et joku vähän huolehtii Shadesta ku mä en oikeen pysty. harrastin sentään vähän liikuntaa päiväl ku tulin, ja sietikin ku kerta piti mennä syömään sellanen määrä kaikkee.

sanoin äsken Stellalle jos se vois ylipuhuu Shaden alottaan terveelliset elämäntavat siinä määrin et juo joka aamu lasillisen appelsiinimehua, ku mulle se on ainaki toiminu tosi hyvin enkä oo ollu kertaakaan kipeenä sen jälkeen ku alotin. ku Shade on usein kipeenä. yhteen aikaan se joi aina mehua aamulla, mut se lopetti sen jossain vaiheessa. ihan vaan tyhjään vatsaan ennen aamiaista, pikku lasi riittää.

joo ihan hauska on ollu tulla kotiin. vaikka NB:ssä on jotain sellasia ihmisiä joita jäi kaipaamaan. mut mä nään ne kyl uudestaan joskus. mut sellasta se on ku yrittää revetä kahteen paikkaan yhtäaikaa. aina joutuu eroomaan rakkaista ihmisistä. tiistai oltiin ihan vaan kotosalla ja katottiin telkkaria, ja mä sain oltuu ihan selvänä koko päivän. eilen viivyteltiin puoleen päivään mun kämpillä, istuttiin lähekkäin ja silleen mut sit jossain vaihees oli pakko lähtä takas sairaalaan. mä olin sit sen jälkeen jonkun aikaa kotona ihan yksin ja pakkailin kamojani, ja lähin sit ajaan. kävin Alin kautta ja hyvästelin sen ja se vaikutti olevan ihan kondiksessa. oli alottanu ne lääkkeensä mut vaikutusta niillä ei sen mukaan vielä ollu ollu. mut se tulee. viikon sisällä pitäs jotain tuntuu.

Al tietty kyseli millon mä oon tulos sinne takas, mut ei oo vielä tietoo. joskus joulun pyhinä tod. näk. viimesimmän tiedon mukaan Lloyd saa lomaa, 26. ja 27. päivä tai jotain. mun pitää soittaa sinne joulukuussa ja tarkistaa asia. kaks päivää lomaa olis jo jotain! jos tekis sillon vaan lyhyen reissun ja tulis uudeksvuodeks takas. ku sitä juhlis mielellään täällä. lähtis johkuun hyviin bileisiin. :) Stellakin on joulun ja uudenvuoden tääl. se on sitä suunnitellu jo pitempään. joo mun tarttee nyt pitää pieni tauko ja käydä syö lääkkeet ja ruokkii kalat ja pitäs niitä vähän aikaa tarkkailla et onks kaikki kunnossa. Stella oli tehny vesikokeet viime lauantaina ja arvot oli ihan okei. jotkut oli koholla, mut ne nyt on aina, niinku fosfaatti ja nitraatti. jälkimmäinen on joskus ollu 50, et sikäli toi 45 on vielä okei. normaalisti se on 40. kuulin et oli taas esiintyny pilkkutautia ja Shade oli antanu lääkettä ja se ja Stella oli vahtinu ja tarkkaillu kaloja tosi paljon. et varmaan johtu noi kohonneet arvot siitä lääkekuurista.

*tauko* joo siis näähän oli ostanu lisää kaloja sillä aikaa ku mä olin poissa. yks on kuulema kuollu stressiin (!) heti kärkeen mut loput kuus näytti olevan kunnossa. ja ne oli tietty tuonu sen täpläkuumeen mukanaan.

hirvee ähky edelleen. kahvinjuonti pahensi sitä vaan. en pystyny vielä ottaan lääkkeitä ku mahaan ei yksinkertasesti mahdu just nyt mitään. mut ei se mitään, mä oon tänään pitempään hereillä enivei. syön ne tos puolen tunnin päästä, niinku tuntia myöhemmin. Shade näytti miten uus ruokintamenetelmä käy. ku nytte pitää antaa enemmän ruokaa. ja tääl on taas hyysätty jotain kollia ku pyörii karvat nurkissa. otin puheeks sen ku haluisin et on tyhjä kämppä jos Bill tulee mua kattoon jonkun ajan päästä (ei vielä tiedetä millon). Shade sano et se voi mennä sinne mun rantapaikkaan ja Stella ottas sit Wrenin tonne mun toiseen kämppään. ne oli ihan cool eikä alkanu vääntää siitä asiasta. Wren on kans ollu vähän kipeenä mut lähinnä fyysisesti. Kelly oli lahjottanu sille rahaa ja laittanu ne sen tilille. siis "palvelusta" vastaan tietty. siitä se oli kipee. joskus mua ärsyttää se kakara ihan sikana. Stella oli sopinu noitten eräitten kans siitä et Wren on aina välillä siel kirkon mestassa asumassa ja ne kattoo vähän et se käy koulussa. ku sen kerta pitää yksin hoitaa koulumatkansa. mennä bussilla tai metrolla sinne. sit se oli ottanu selvää et sillä koululla on kyytipalvelu ja vois yrittää ottasko ne Wrenin siihen mukaan, ni sen ei tarttis yksin mennä koulumatkoja. siis ku mähän en kykene sitä ajaan kouluun. mahiksia on ja nimenomaan siitä syystä ku mä en kykene huolehtiin tollasesta.

joo kaikkee tollasta minkä olis ilmeisesti tarkotus helpottaa mun osuutta kasvatustyöstä. tai et perusasiat olis kunnossa ja mä voisin keskittyy kasvattaan ja tekeen Wrenin kans kaikkee mukavaa. joku on kans laskenu vedet uima-altaasta vaikka tääl on edelleen verrattain lämmintä. NB:s oli saatanan kylmää välillä. mä meen tänään vielä ulos ku pitäs nähä Toddia, tosin ei oo varma siitä vielä ku sille saattaa tulla joku este, ja sit myöhemmin nään Hypnon ku sil sattuu oleen aikaa. voi olla et se tulee meille ja katotaan yhes se leffa minkä mä halusin nähä. se tulee vasta viittä vaille 12 et on täs siihen vielä aikaa. Todd halus nähä siel Kellyn mestan pihamaalla joten oon kohta lähös meneen. kuuntelen täs Linkin Parkia taas vaihteeks, tokaa kertaa pyörimäs Meteora. mul tos pari päivää sitte pyöri Minutes to midnight kans kaks kertaa. se ei aina kolahda, et sikäli oli erikoinen hetki et sitä pysty kuunteleen silleen.

alko taas pyörii kaikkee ihan outoo päässä ku vaan anto olla ja oli keskittymättä mihinkään. vähän negatiivisia juttuja kans mut nyt ne on jo menny enkä muistakaan enää mitä ne oli. la tai su olis tarkotus nähä Erin ja Maryam ja käydä niitten kans vaikka lounaalla tai jotain, mut se ei oo vielä varmaa. jälkimmäinen oli laittanu mulle meiliä. :) josta tulee mieleen et pitäs vähitellen alkaa keksiä ja ostaa joululahjoja ihmisille. olin kotiintultua mun temppelissä"" ja kattelin sitä samuraimiekkaa. lyhyen aikaa vaan, niinku meditaationa ja se rauhotti mukavasti. laitoin Shinigamin sinne omalle paikalleen. Suez-san on mun sängyn vieres lattialla. tääl ei oo hirveen siistiä et mä en todellakaan oo ainut kuka ei oo viittiny siivota pariin viikkoon. hiekkaa ja pölyä nurkissa ja jonku kasvin lehtiä tuol keittiön puolella. joo mä lopetan nyt ja lähen kohta ajeleen. jos käy hyvä säkä ni kestää vaan jotain 20 min ajaa sinne Kellyn paikkaan. katotaan sit mitä tehään.

No comments: